עסקים רבים משקיעים את כספם ומרצם בשיווק ופרסום. לצד עשרות שיטות ואסטרטגיות שיווק ופרסום לעסקים, עומד עולם הדיגיטל ומציע מגוון אפשרויות. אחת הדרכים המובילות בעולם הדיגיטלי היא שיווק ברשתות החברתיות, כשהבולטת בהן היא לא אחרת מאשר אינסטגרם, שפרצה לחיינו והוכיחה לכל הספקנים כי היא כאן כדי להישאר. איך תשרדו בין כל אלופי השיווק באינסטגרם ומה יהפוך אתכם ליחודיים עוד היום?

מבוא קצר
ראשית – עליכם להבין כי תחזוק פרופיל האינסטגרם לצרכים עסקיים דורש זמן. קחו לכם רגע, ומצאו לפחות חצי שעה ביום אותה תקדישו לתחזוק פרופיל האינסטגרם שלכם – אנחנו מבטיחים שזה ישתלם לכם.
לאחר שהגדרתם מסגרות זמן עבודה על הפרופיל שלכם, הבינו היטב את מהות העסק שלכם, והתעכבו על הייחודיות שמבדלת אתכם משאר המתחרים שלכם.
בואו ניגש לעניין.
1. רושם ראשוני
כשגולש נכנס לפרופיל שלכם, לרשותכם פחות מ-3 שניות לתפוס את תשומת ליבו ע"מ שיישאר. עכשיו זה תלוי בכם.
גבשו לעצמכם שפת מותג לפרופיל שלכם, כדי שהרושם הראשוני יהיה גם חוויה. לצורך כך, אתם חייבים ליישם את הדברים הבאים:
- לוגו איכותי
- ביו מפורט שיכלול הנעה לפעולה, קישורים רלוונטיים עם מספרי טלפון ומידע נוסף על העסק שלכם
- Highlights עם עיצוב אחיד
- שפה גרפית: פיד אחיד (מומלץ), צבעי מותג, פילטרים קבועים, קווים מנחים, אימוג'י ייחודיים שישרתו אתכם במהלך התחזוקה השוטפת
2. תוכן
אינסטגרם מטבעה היא פלטפורמה המושתתת על ויזואליות. יחד עם זאת, מאחורי כל הפיד הצבעוני שלכם יושבים אנשים כמוני וכמוכם שצמאים לכמה מילים. לצד תמונות איכותיות ומקצועיות, הקפידו להוסיף מלל בפוסטים שלכם. הסבירו על השירותים שאתם נותנים, פרטו על התמונה שבחרתם להעלות, על הסיפור מאחורי ההמלצה שהחלטתם לשתף ובאותה נשימה, אל תשכחו לצלם את עצמכם – זה עובד.
3. נהלו את הקהל שלכם
כן, גם באינסטגרם יש קהלים ואוכלוסיות שונות, אך מה שמחבר את כולם היא מן הסתם – תקשורת. דברו עם הקהל שלכם, העלו סטורי בו אתם מספרים על הדרך שעברתם בעסק, על אתגרים שצלחתם, פנו זמן לשאלות עבור העוקבים שלכם בזמנים קבועים, התלבטו יחד איתם בסקרים, צרו פינות מיוחדות משלכם, העלו שאלות וצרו דיונים בפוסטים שלכם והניעו את הקהל שלכם לפעולה כל הזמן עד שייתפסו להם האגודלים. (אל תשכחו לענות לכל השאלות של כולם). כבר אמרנו שאינסטגרם זו עבודה?
4. רלוונטיות
את קוסמטיקאית, ואתה עורך דין. את מי זה מעניין שאתם בגן חיות? הקפידו להעלות תוכן רלוונטי בעל כוונות עסקיות בלבד. את החיים האישיים שלכם מומלץ להשאיר בצד אם כי במקרים מסוימים ובמינון מאוזן – כן מומלץ להעלות תוכן בעל גילוי אישי או שיתוף חוויה אישית שלא קשורה לעסקים – גם לצורך רענון התוכן שאתם מפיצים וגם לצורך יצירת נקודות הזדהות וקרבה לקהל שלכם.
5. מלך התוכן
אתם מניעים קהל, יצרתם מאות תכנים במהלך החודש שכוללים תמונות מהעסק, סטורי מהשקות ומבצעים שעשיתם, ומה עכשיו? פנו מקום למלך התוכן – וידאו. תמונה אמנם שווה 1000 מילים ואנחנו בהחלט מסכימים, אם כך כמה מילים שווה תוכן וידאו?
יש מגוון דרכים ליצור וידאו: אפליקציות, מדריכי יוטיוב, פרופילים באינסטגרם שמתעסקים אך ורק בטיפים ליצירת תוכן וידאו ועוד. השתמשו בפונקציות באינסטגרם – שווקו את עצמכם באמצעות ה-REELS ואפילו צרו לעצמכם סרטון תדמיתי שיתמצת את מהות העסק שלכם. כך הקהל שלכם יכיר אתכם טוב יותר ויותר מכך – תפתחו דלתות עבור קהלים חדשים.
יש לנו עוד כ"כ הרבה מה להוסיף על אינסטגרם, אנחנו רק מחכים לתוכן הבא, ואתם?
אם גם אתם מעוניינים לקבל עזרה ביצירת תוכן איכותי לעסק שלכם, שיכלול מיתוג עסקי מקצועי, צילום תדמיתי איכותי וסרטוני תדמית שיקחו אתכם לשלב הבא – פנו אלינו לשיחת ייעוץ חינם אפילו בוואטסאפ או התקשרו אלינו או השאירו פרטים בטופס»